jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Tuesday, August 31, 2010

aku anak merdeka

salam merdeka buat semua..
akhirnya sudah 53 tahun negara kita bebas dari jajahan asing
kini kita sudah merdeka,bebas
dan hidup aman dan damai..
adakah kita dapat menghayati dan memahami erti sebuah kemerdekaan
tapi sayang
ramai anak muda kini hanya tahu meraikan kemerdekaan
dengan kegembiraan ,sambutan bunga api..
tapi adakah diorng tahu erti sebuah kemerdekaan yg sebenar2nya
tepuk dada tanya selera??
aku bersyukur dan bertuah kerana
dapat menghirup udara nyaman,bebas dari sebarang taklukan negara asing...
segalanya ada di MALAYSIA
HIDUP DALAM 1 MALAYSIA
yang berbilang kaum...
bertuah sekali
mempunyai
pelbagai etnik dan budaya
yang saling memahami antara satu sama lain..
merdeka!merdeka!merdeka!
aku anak merdeka!!!

aku bangga menjadi anak merdeka
merdeka!merdeka!merdeka!

jati diri perlu ada dalam diri..ke nak tuntut adiah ni...hehe

so cute my son..

happy besday to adik...
yang ke 7 tahun
semoga adik menjadi anak yang baik
kepada agama,bangsa,dan negara..
paling penting menjadi anak yang soleh
dan dikurniakan kesihatan yang baik
amin...
ibu doakan kebahagiaan adik 
di dunia dan di akhirat 
selamat hari lahir sayang
tika dan waktu ini
ibu pernah bertarung nyawa
melahirkanmu sayang..
adik anak merdeka!!!

Saturday, August 28, 2010

ketahui wanita, lelaki terangsang 30 kali sehari

Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat.
Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.
Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? hum..memang itulah hakikatnye.. kerana wahai wanita, Allah telah jadikan anda makhluk paling cantik dipandang mata, andalah sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik pandangan setiap mata di sekitarmu..
01.Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.
02.Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.
03.Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?
04.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.
05.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!
06.Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.
07.Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.
08.Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.
Syahwat Lelaki
Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.
Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.
Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.
Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.
Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.
Pandai-pandailah nanti menjawab dan berdalih di hadapan Allah.. Tak takut ke?
Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah, tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.
p/s:aku copy paste lam fb..so sama2 laa kita fahami lelaki sebenarnya..dan lebih berhati2 dalam berpakaian selepas ni..

Friday, August 27, 2010

Helah Menculik Kanak-Kanak Di Carrefour JB!!ambik perhatian !!

SILA AMBIL IKHTIBAR ATAS APA YANG BERLAKU...

Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja... Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan menghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu... Terima Kasih.


Even if you do not have little kids, pass this one on to everyone you can think of. You never know who you might save by sending this e-mail! Please, take the time and forward this to any friend who has children & grandchildren! Thanks!

Kita mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di Carrefour JB. Seorang ibu sedang membongkok untuk membelek-belek daging, dan apabila berpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Saya berdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu, sementara si ibu tadi terus memanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.


Wanted to share something that happened today while shopping at Carrefour. A mother was leaning over looking for meat and turned around to find her 4 years old daughter was missing. I was standing there right beside her, and she was calling her daughter with no luck.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangan tersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabila diminta berbuat demikian, dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuat panggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu dan pagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telah mengunci semua pintu dengan serta-merta.


I asked a man who worked at Carrefour to announce it over the loud-speaker. He did, and left me, he immediately walked right past me when I asked and went to a pole where there was a phone. He made an announcement for all the doors and gates to be locked, a code something. So they locked all the doors at once.

Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta.. Mereka menjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik air dalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuh dicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisau cukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukar wajahnya.


This took all of 3 minutes after I asked the guy to do this. They found the little girl 5 minutes later in a bathroom stall drugged. Her head was half shaved, and she was dressed in her underwear with a bag of clothes, a razor, and wig sitting on the floor beside her, to make her look different ..

Siapa pun yang melakukannya - iaitu mengambil lalu membawa budak perempuan ini ke dalam bilik air, cukur rambut dan tukar pakaiannya - melakukannya kurang daripada 10 minit. Ini bikin saya menggigil tak sudah-sudah. Tolong perhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalah senang untuk kita terpisah dengan mereka seperti di gedung beli-belah. Hanya beberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anak perempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar.


Whoever this person was, took the little girl, brought her into thebathroom, shaved half her head, and undressed her in a matter of less than 10 minutes. This makes me shake to no end. Please keep a close eye on your kids when in big places where it's easy for you to get separated like Shopping Malls. It only took a few minutes to do all of that. Another 5 minutes and she would have been out the door.

Saya masih amat terkejut ada manusia yang sanggup melakukannya, apa lagi dalam masa hanya beberapa minit. Masa anak-anak kecil boleh berlari tanpa hirau telah berlalu. Budak perempuan itu kini selamat. Syukur ke hadrat Allah SWT, dan tahniah kepada pekerja Carrefour yang bertindak pantas.


I am still in shock that some sick person could do this, let alone in a matter of minutes. The days are over when our little ones could run rampant all over the place and nothing worse would happen then them annoying people. The little girl is fine. Thank God for fast workers who didn't take any chances .

SEBARKAN BERITA INI SELUAS-LUASNYA SUPAYA PERINGATAN DAPAT DIBUAT BAHAWA ADA MANUSIA GILA LAGI GANAS DI KALANGAN KITA SEMUA !


BE SURE TO FORWARD THIS TO EVERYONE, SO THEY REMEMBER JUST HOW SICK PEOPLE ARE OUT THERE !

so harap2 sgt korang yg ada ank gegirl n boy juga perlu berhati2 tambahan lagi di musim perayaan ni..jgn terlalu leka membeli belah tragedi cam ni leh berlaku..semua ni peringatan tuk diri aku sendiri jugak agar lebih berhati2 dalam mengawasi anak..

Thursday, August 26, 2010

meh laa cuci-cuci mata kejap

gaun chantek2...
kalau berkenan grab laa 1 ..
hehehe










banyakkan..
tak kan takde yang berkenan di hati 
hehehe
kalau nak tau saiz,harga so 
leh laa singgah ke 
blog aku

Jika dah ada yang berkenan dihati,nak order tu sila hantarkan email  di me_mimiey82@yahoo.com and include ur :

Name :
Address :
HP No :
item:
atau add fb aku
lagi senang..
direct dengan aku
nak tanya pe pun boleyyy...
akan aku jawab dengan secepatnya..

Wednesday, August 25, 2010

bufet berbuka soso alhokol



PETALING JAYA: Sos mengandungi alkohol dan arak digunakan sebagai bahan masakan juadah berbuka puasa. Itulah yang dibongkar penguat kuasa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) berikutan operasi khas ke beberapa hotel di sekitar Lembah Klang, semalam dan kelmarin.
BUKTI...seorang penguat kuasa Jakim menunjukkan botol arak masakan yang ditemui di sebuah hotel, semalam.
BUKTI...seorang penguat kuasa Jakim menunjukkan botol arak masakan yang ditemui di sebuah hotel, semalam.
Penolong Pengarah Cawangan Pemantauan dan Penguatkuasaan Bahagian Hab Halal Jakim, Amri Abdullah berkata, sepanjang dua hari itu pihaknya memeriksa sembilan hotel dengan tumpuan diberikan kepada hotel yang menawarkan sajian bufet Ramadan.

Menurutnya, hasil pemeriksaan itu menemui bukti kukuh arak dan sos beralkohol digunakan sebagai bahan masakan termasuk juadah berbuka puasa di dua hotel.

“Operasi itu dilakukan bagi mengotakan janji Jakim bertegas mengambil tindakan terhadap hotel yang menganjurkan promosi bufet berbuka puasa tanpa mematuhi garis panduan ditetapkan, khususnya dalam aspek halal,” katanya.

Beliau berkata, satu daripada hotel yang menggunakan bahan beralkohol sebagai resipi masakan dikesan hasil operasi terbaru dilakukan jam 11 pagi semalam di pinggir ibu negara.

Menurutnya, pemeriksaan rapi dilakukan di dapur hotel berkenaan yang dibahagikan kepada bahagian penyediaan makanan tempatan serta bahagian dapur khusus makanan Cina dan barat.

“Ketika memeriksa di dapur makanan Cina dan barat, kami menemui deretan botol arak masakan dan sos beralkohol diletakkan di rak khas. Setiap botol arak dan sos itu kandungan alkohol melebihi 10 peratus.

“Selepas disoal siasat, tukang masak di hotel berkenaan mengaku mencampurkan arak dan sos beralkohol ke dalam masakan bagi menambah perisa hidangan.

“Tindakan mencampurkan arak ke dalam masakan yang kemudian disajikan dalam hidangan bufet berbuka puasa jelas perbuatan melampau dan memperdaya pengguna Islam yang berbuka puasa di hotel berkenaan,” katanya.

Amri berkata, berikutan itu dia berjumpa pihak pengurusan hotel terbabit dan memberi amaran terhadap kesalahan dilakukan dan meminta mereka memastikan ia tidak berulang.

“Penjelasan diberikan bagi memastikan mereka mematuhi syarat terutama membabitkan makanan pelanggan beragama Islam,” katanya.

Menurutnya, pihak hotel berkenaan sebelum ini pernah memohon sijil halal Jakim, namun ia ditolak disebabkan mereka gagal mematuhi prosedur dan syarat ditetapkan.

Katanya, penguat kuasa Jakim dibahagikan lapan kumpulan membabitkan hampir 20 anggota untuk melakukan tugas pemantauan di hotel sepanjang Ramadan ini.

“Tujuan Jakim bukan saja mengambil tindakan undang-undang, malah kami cuba mendidik dan memberi maklumat tepat kepada pihak hotel berhubung kaedah bagi mendapatkan sijil halal Jakim. Maklum balas diterima menunjukkan ramai pengusaha hotel tidak faham berhubung kaedah memohon sijil halal berkenaan,” katanya.

Sebelum ini, Ketua Pengarah Jakim, Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz memaklumkan hanya 51 dapur restoran dan premis makanan di 22 hotel di sekitar Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur diberikan pensijilan halal Jakim.

Beliau menasihatkan pengusaha hotel yang belum memiliki sijil halal tidak menyalahgunakan mengelirukan pengguna termasuk penggunaan terma ‘Bufet Ramadan’ kerana ia menggambarkan persediaan makanan halal sedangkan hakikat sebenar belum terbukti.

entah ..takde tajuk..

salam pagi buat semua..
dah lama aku tak update blog aku sekrang ni
mmg tak sempat sejak bulan pose ni
selain mata yg asyik nak tertutup,tdo tak cukup...kesibukan berniaga yg baru nak naik tangga..hehe..
paling penting sibuk menjaga anak yg sudah seminggu demam..
mana taknya baru kejap nak ngadap blog..
adik panggil..abang panggil.
ibu..ibu..
so hajat nak berblog terpaksa ditundakan..
semalam hari pertama anak2 aku ke sekolah
setelah seminggu bercuti tau
anak aku demam panas tu payah nak kebah..
alhamdulilah bersyukur sgt2
kawan2 ayie sanggup datang kat umah pagi2 hari
gtau ayie n adik ada peperiksaan arini
walaupun ketika tu sedang bersiap nak kesekolah
terkejut jugak aku
pasalnya..
memang tak bersedia langsung nak ulangkaji diorang
cepat2 kemas 2 semua ...keluarkan semua buku yg tak perlu bawa..
akhirnya aku hanya berdoa agar anak2 dapat jawb soklan dengan baik
dan
paling aku hargai kawan2 ayie sanggup dtg rumah pagi2 dengan basikal..
kawan2 begini laa yg aku harapkan
prihatin terhadap rakan
paling penting aku suka  tengok wajah kawan2 ayie
lengkap berpakaian pengawas sekolah..
dan berwibawa ..mesti bijak lam hati aku..
moga anak2 dapat memilih rakan2 yang baik..
mudah2 han...

aik...
melalut dah aku so..
stop here..
hehehe

Wednesday, August 18, 2010

terima panggilan dr cikgu...

adeh baru je kejap td ambik mood tuk berblog n berblogwalking
akhirnya aku rasa sedihhh sesangat...
sedang jari2 syok menaip segala bagaikan...
aku menerima panggilan dari cikgu sekolah adik..
mulanya aku ingt panggilan dr customer nk order baju...
huhuhu...
rupanya cikgu sekolah adik gtau adik demam panas...
bukan main gelabah aku sorang2 kat umah...
daa laa si abang demam 3 hari tak g skull...
huhuhu
ari ni adik plak kat sekolah...
sekarang hubby on the way g ambik adik...
huhuhu
segala mood n n3 yg nak di kuarkan akhirnya duk lam draf...
dah tak leh pikir ..simpan je dulu...
lagi cemas cikgu kata kepala adik panas sgt2...
kasihan adik berpuasa arini
makin letih laa adik...

daa ttup lappy...

Friday, August 13, 2010

dugaan berpuasa...

Salam Ramadhan buat semua
semoga ibadat dan puasa kita di terima allah...
erm
lama dah aku rasa aku menghilangkan diri..
aku buzy skit...
nak naip pun dah rasa cam kekok jee
idea pun kureng
tp aku nak gak share 1 story ni
tp malas nak naipnya
tatap je gambar
korang pasti faham
hehehe

sampai tunduk menahan kelaparan peyut yg dah bunyi siren..huhuhu...jam dah berdetik kul 7.00 p.m
hanya tinggal beberapa minit lagi nak berbuka
sabar dik...

tidak dapat menahan lagi..air mata tanggis dah kuar..uwaaaaaaaaaa

akhirnya dapat gak adik berpuasa penuh semalam....bukan dera tp kasihan kat dia..ye laa seharian tahan lapar...cuma tggl setengah jam lagi..so aku suh adik sabar jee...aku suh abang ayie main2 dgn dia..
bagi dia leka

pic makan tak sempat ambik...
:
:
dan selepas berbuka
:
:


kasihan adik tertidur akhirnya...masa ni aku tak sedar dia masuk bilik nak tido..
aku sibuk kemaskan pinggan mangkuk...

tapi
sekejap je
akhirnya 
adik kembali segar
tuk
:
:

segar tuk bertarawih...

alhamdulilah....

Tuesday, August 10, 2010

ZARRA DRESS.PRE ORDER FOR RAYA AND POSTAGE FREE!!!




ZARA WHITE ROSE
fabric cotton

size:
2-3y~reserved
3-4y~reserved
4-5y
5-6y
6-7y~reserved

ZARA LITTLE FLOWER
SIZE:
2-3Y
3-4Y
4-5Y
5-6Y
6-7Y

FABRIC :COTTON N DOUBLE LAYER
price:RM55.00(FREE POSTAGE)

Sesiapa berminat boleh booking di ruangan komen @add my fb"miemiey collection"
check inbox dgn sy...

korang tak nak ke?

salam pagi..
pagi2 ni meh laa cuci2 mata...
kepada yg berkenan dengan baju2 kat bawah ni
sila sms miemiey
014-5204272,,,
kalau syg duit...
email me_mimiey82@yahoo.com atau hantar komen je kat n3 ni...senang kn..
boleh add my pesbuk "miemiey collection"(sng nak tya terus pm me)
tak kan tak ada yg berkenan 
sekarang dah nak masuk bulan pose...
baju2 ni leh laa korang buat raya tu anak tercinta
harga memang berpatutan n murah ...
hehehehe...
jom...




GUESS COLLAR TOP

SMALL : 104, 110, 116, 122, 128
BIG : 122, 128, 134, 140, 146

umur berpandukan ukuran tinggi your kid dalam cm...
anggaran 

104~2-3y
110~3-4Y
116~4-5Y
122~5-6Y
128~6-7Y
134~7-8Y
140~8-9Y
146~9-10Y

PRICE:RM37.00(berpatutan dan murah)
CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT