jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Thursday, September 03, 2009

juadah berbuka puasa

salam Ramadhan semua...hari ni aku nak cerita pasal makan berbuka puasa semalam..ckp pasal makn ni..pepagi gini peyut rasa cam lapar je kans...dugaan ni...sabar lee...kekadang aku boring duk fikir apa laa nk di masak time berbuka puasa..aku ni jenis yang malas nk cari resepi masakan dlm tenet so apa yg aku pandai aku masak jee..kecuali aku nk mkn cecangat pas tu tak pandai buat barulaa buka tenet nk cari itu ini....semalam aku rasa nk mkn masakan yg masam2..terlintas kat fikiran aku nak masak asam pedas ikan kerisi...anak2 aku suka ikan ni..tambahan lagi kalau digoreng cam pic kat bawah tu...pas tu aku masak mee mamak kegemaran Ayie...mee ni juadah berbuka puasa utama dimakn oleh keluarga aku semlm..baru laa disusuli mkn nasi plak...menu semalam adalah mee mamak...asam pedas...gulai terung...kobis goreng kunyit...ikan goreng dan akhir sekali air oren....semuanya ada kat bawah ni....okey sampai kat sini aku bercoleteh...juadah tuk hari ni masih pening lagi nak masak apa....huhuhu....


FADHILAT SOLAT TARAWIH PADA BULAN RAMADHAN

~ Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas 

Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan. 

~ Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas 
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.~jom solat~

12 comments:

suhida said...

telan air liur tengok lauk pauk..huhu

alyyani said...

ikan kerisi kegemaran saya juga masam asamlagi. terliur2 dah ni :)

miemiey said...

suhida,alyanni~hik..hik..nk buat cam ane terliur yee..nk kirim mesti basi kan..lgpun daa abiss...abis cite sila2 jadikan menu berbuka nnati yee...

sis_nita said...

erk! pose2.. tak blehh tahan laa nengok menu tu..

miemiey said...

sis nita~sabar...sabar...kak nk pahala kurang..dugaannn....huhuhu..

yoro okino said...

wahhh
sabar2..huhuh

neezareef said...

simple je tp ckp menyelerakan

miemiey said...

yoro~bagus..bagus..sabar yee...

neezareef~tul simple je kan..tu laa makin hari makin malas asenya nk masak....

jaijina said...

ya ampun, tergoda akak tau..

dalam hati berkata-kata"lmbt lagi ke nak berbuka ni"

miemiey said...

jaijina~jangan tergoda...goda..terusss...ala da dekat daaa..tgu...

CuTeMiUt78 said...

makkk aaieeh.. mee mamak tu.. buat kecuq liur je ni

miemiey said...

cutemiut~kecuk jgn tak kecut
tapi jgn sampai melecur yee..hehehe

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT