jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Friday, September 04, 2009

makin hari makin simple

makin hari makin simple aku masak,

tapi tu laa kan tetap mabeles..(hik..hik..ayat cover nih..)

semalam aku masak,

sup kobis lada hitam,,kasi panas kit badan aku nih,

al-kisahnya jiran sebelah ada kasi pengat pisang,

malangnya tak mencukupi,,sedap siot..,

aku sempat jilat pinggan jee, yg lain sapu bersih oleh ank aku,

so..tuk membalas dendam nk makn...,

aku pun buat laa semalm,,,

ermmm...akhirnya aku dan family dapat mkn dgn sepuas2nya,

yang tu itam2 tu...,

jemput2 kurma...suami aku paling suka yang ni..,

tiap2 tahun suh aku buat ni,,kl tak makn ni korang tau boley merajuk tau...,

akhir sekali penambah rasa,,,ikan lolong goreng kunyit...,

korang pggl apa yerk ikan ni yg mata sebesr guli???...,

ongkeh...,

sampai disini jeee....,

haa ..pi buat koje korang yee..,

sorry aku menganggu ..hihihi....


FADHILAT SOLAT TARAWIH PADA BULAN RAMADHAN

~Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas 

Semua malaikat yang memikul 'Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.~jom solat~

19 comments:

arryani said...

Ana teringin jemput2 kurma lah...(slang arab sikit)...


Meriah wooo makanan...nmpk sedap tuuuuuu

miemiey said...

arryani~ente teringin jemput2 kurma yaa...itu bikin..bikin..laaa...ada kurma kasi taruk laa..itu dalam...gandum 1 kati...hik..hik..meriah ke...simple jeee....

ZaEr.. said...

kalu aku masak snggini..bukan simple doh ni.Tapi "beradong"..huhu

SharHanah said...

yummy!

miemiey said...

zaer~hihi....tul ke....beradong...beradong laa..kans,,,

sharhanah~yummy...yummy...da konyang....huh..ngantuk...

jaijina said...

simple2 pon bedal ajekan..tapi marbeles lah lauk pauk miey ni, meriah gitu..

miemiey said...

jaijina~btul..btul..daa bedal dah semalm..hik..hik..licinnnnn

sis_nita said...

salam dik..

wahhh.. lambat akak masuk blog kamu.. ari ni akak bizi sket ahhh..

ikan lolong..? errr.. ikan aperr tu..?

miemiey said...

kak sis~sayanggg akak..akak mmang pengomeng setia..walau cane pom akak mesti ade..akak bz yee,,ciannnyee..biar lambat asal slamt..hehe

CatlinaFly said...

janji masak..orait ape...sy dah lame nye tak masak...malas+penat+takde mood nak masak..hehehe..

miemiey said...

catlina~oooo....selalu tapau ke...best kan cam gitu kans...x yah penat2 nk kemas n masuk dapur...kl sahur makan apa lak ye?

ibu_arifa said...

first time dgr jemput2 kurma...cam cedap jer dgr nama tuh..
cakap simple...tgk yg dimasak tuh..kire tahap rajin dah lah tuh.. saya paling simpel nasi goreng jer tau..hihihi

miemiey said...

ibu arifa~qiqiqi...nasi goreng best apa...tingin juga nk baut nasi grg paprik...
jemputg2 kurma..best tau...sebb ada kurma..seng je nk buat taruk gandum,kurma,gula...n grg..tu jee..sngkan..trylaaa buat yee...

white rabbit said...

mak aih..terliur tgk pengat pisang..heheheh....sedap nyerrr

miemiey said...

WHITE RABBIT~alahai....kasihannya....nk buat cam ane jauh..kl dekat daa tapau kit........try buat yee

sis_nita said...

hwaaaaaa..

sob sob sob.. lagu itewwww.. sangat mendayu2..

sore CT ni kan.. menusuk kalbu lerr dik.. akak emo ni dgr lagu ni..

CuTeMiUt78 said...

eemm.. simple2 pun.. tapi licin gak kan.. tu yg puas hati klu apa yg dimasak family skee makn

Ms AiReEn MoHd said...

simple ade selera nak makan tu adlah lagik bagus kak...pastu sedap lak...adoi la...mkn telur dadar pun sodap kak

miemiey said...

aireen~aku adik laaa..ko yang akak oiiii..tapi tak pe laa aku on je apa2 ko pggl...tul2 mmg best teluq dadar..i like uu..

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT