jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Tuesday, July 28, 2009

Dapat tabung baru

Rasanya,sudah seminggu permintaan Ayie suruh aku blikan tabung untuk dia.katanya,dia nk menabung. Nanti bila duit dia dh byak bila darjah enam dan keputusan UPSR dia dapt 5A,dia nk g asrama penuh jadi tak payah guna duit ibu.Ayie suh guna duit dari tabung dia..ckup ke Ayie?hehe...tinggi sungguh angan2 budak ni.Tapi ok juga sekurang2nya Ayie ada cita2 nk berjaya..belajar berjimat-cermat...bagguhh-bagguhh!!cayangnye ank ibu ni...jadi aku pun belilah tabung kat bwh ni..sebelum ni dah ada tabung tapi aku cipta sendiri je..(aku guna tin growell Maisarah masa tecik dlu)mngkin bg Ayie tabung aku cipta tu tak elok kot..tu suh bli yg lain..al- kisahnya yg membuat aku lambt bli tbung ni bknnya tak mampu cuma time aku kuar ngn hubby messstiii n wajiibb aku luuupaa....da tua agknya aku ni.Harga tuk 2 bji tabung ni cuma RM18 je.kl sebiji conggak sendiri lahh.hehe..suka nya budk ni dpt tabung..abah yg pilih tu...tabung ni aku suh abah beli yg ada kunci jadi ank aku tak adalah nk main2 duit syiling nanti..bila dah penuh baru buka n simpan kat bank..menabunglah untuk masa depan..bak kata pepatah,"sikit2 lama2 jadi bukit"itulah kata2 aku untuk ank aku..adik yg tak tahu apa2 pun sibuk nk menabung jugak tu...


syokkknye....... duk masukkn duit syiling tu,sampai ibu snap gambr die pun tak perasan.



5 comments:

Mama-Danish & Sarah said...

comellnya tabung anak2 ibu..... bu, suruh dorang simpan tabung tu elok2, takut sarah bwk lari masuk dlm beg dia....qiqiqi....

nasz said...

melentur buluh biar dr rebung

miemiey said...

hihi btul2.. Sarah blum nmpk lgi tabung ni..abg2 simpan dlm almari..kl dah nmpk mesti cbuk nk main...lawak r mama ni...

miemiey said...

btul nasz...kl dah besar tak diajar mesti tak tahu nk menjimat..tapi semua ni bkan mimi yg ajar.Ayie sendiri yg nk menabung...mungkin cikgu kat sekolah yg sarankan kot.hihi..

jaijina said...

bagusx3..org cakap sikit2 lame2 jadik bukit, betul tak..bagus tol anak miey, kecik2 dah ade sikap suke menabung..teruskan sampi bile2 tau..

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT