jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Monday, January 18, 2010

aku nekad

kali ni aku dah nekad walau terpaksa bagun awal dari biasa waktu pagi aku sanggup demi anak2..ye laa kasihan adik ngadu makanan kat sekolah tak sedap..lain dari ibu mask lain dari sekolah pastinya dulu masak...sampai adik dah tak beli makann yg hnya adik beli nugget..tu jee katanya yg sedap....tapi si abag takde komen apa2 sepanjang 3 tahun bersekolah..agaknya si abg ni bedal je apa2 kot..hehehe..adik ni mmg memilih kl tak sedap jgn harap dia makn..jadinya bermula ari ni aku bgun awal2 lagi sampai mata berpina ngatuk dah berpusing2 kepala aku..hehehe..akhirnya siap gak makanan bekalan adik pagi tadi NASI LEMAK...adeh...semalam aku ingt nk buat mee goreng mamak je..bhn2 dah beli semua..tapi adik tak nak...nak jugak aku bikin nasi lemak..erm...kesudahannya malam2 buta si abah cari ikan tokol..kat sini nasi lemak ikan tokol lagi best...kl ikan bilis kim salam laa..hehehe..mujur laa ada ikan tokol....maka siap laa nasi lemak tersenyum sengeh adik bakal bekal tadi...walau penat gembira bila anak2 menghargai air tangan ibu sendiri..."ibu,bakpe ibu masak sedap sokmo..."tu laa yg selalu bebudak ni cakap..aku sengeh jee,,kl abah yg puji kan best kembang semangkuk laa...

air tuk menghilangkan dahaga ...yg ni dah selalu aku buat bekal..pasal aku ada   ckp ngan adik,air kat sekolah dia guna air paip..(entah2 guna air masak.).aku ni sesaja cakap nak anak bawa bekal dan rasa selamat ank bawa air sendiri..yelaa kita tak tau kat sekolah cam ane airnya kan..so sampai hari ni kl aku tak bawa bekal air adik takkan beli kat kantin...yg oren tuk si abang..yg milo tu tuk si adik....aku letak dalam ice box kasi beku nnti minum kat skull air ni masih sejuk dan ada ais...


bekalan dah siap...leh laa bawa ke sekolah...masa aku duk naip n3 ni bila nengok jam anak2ku dah kenyang rupanya..rehat dah berlalu sejam yg lepas..entah abis..entah ke tidak...


yang ni menu tengahari semalam..entah tetiba kerajinan plak nak bikin nasi minyak tapi lain skit rasanya kali ni pasal aku gantikan marjerin dengan buttercup...rasanya lagi best...nasi pun makin panjang dan lembut...anak aku angkut 2 pinggan semalam...si ayie balik dari kelas kafa petang semalam terus minta kali ke 2 tuk makan..suka sesangat nengok anak makan...korang leh laa try ..letak buttercup mmg best,,,,


6 comments:

LYaFRINA said...

woww.. rajinnyer masak pg2 buta.. nasi lemak lg tu..
xpela.. utk kbaikkn ank juga kn..
kalu lya pon, better bekalkn mkanan dr rmh.. jamin bersih..

NurShahFamily said...

waa bestnye serapan nasi lemak ... tak sabo rasanya nak bawa kan irfan bekal tuk gi sekolah hehehhe ... rasanya ada 6 thn lagik hikhik..
kat kantin mmg susah nak jamin kebersihannya kan????

oYa said...

rajin sungguh mu miey wei..bilalh plak nak masakkan aku ns myk..aku tingin nak mkn mskn ko..ko jemput lah, aku, na, eida ela pakat g serbu waakakakaa

miemiey said...

lyafrina~betul tu kl kita yg buat lagi terjamin kebersihannya..lagi pun kat sekolah diorng ni masak mcm main2...tak best langsung...main hentam je diorg masak..

miemiey said...

nurshah~mmg best kat tapi yg lotihnya mak nya..hehehe...tapi tak pe demi ank2..esok masih dlm pikiran nk bekal apa yerk????tul tu biasanya kat kantin ni terjamin kebersihannya...tgu laa nnti leh laa bekal kat irfan..

miemiey said...

oya~meh laa umah aku sentiasa terbuka kat korang geng slamzer tak de hal punya..nti ekonomi aku stabil skit aku buat birthaday ank aku mu mari laa...wah mesti best tapi kl aku masak dok sedap mu jgn marah...qiqiqi...

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT