jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Tuesday, January 26, 2010

lakaran anakku

sesaje rasa nak tayang lukisan2 anak aku ni..boleh laa diorang tengok nanti besar kelak..kl nak harapkan aku simpan rasanya kertas tu abis dimkn lipas..tikus..hahaha...okey lukisan kat bawah ni hasil kerja tangan abang ayie...cantik aku tgk pasal ada seorang wanita melukis kembali pemandangan alam ke dalam lukisannya...cukup kuat imiginasi abang tuk melukisnya...dan lukisan ni berjaya menambat hati cikgu makanya ditepek oleh cikgu kat papan putih kelasnya...





hasil kerja si abang...tajuknya bebas...tu lukis macam2 orang duk main...yang ni dah di hantar khamis lepas dan cikgu tepek lukisan abang ni kat belakang kelas..bangga sekejap abang bila bercerita kat aku..hehe...tuk lukisan khamis lepas...lagi cantik abang ayie lukis tapi aku tak sempat snap sbb dah antar semalam...




hasil lakaran adik


bila tengok adik lukis...lukisan ni mmg buat aku sedih..aku tau adik rindukan dia...walaupun bentuk keluarga kami rupa ikan tapi nama2 ikan tu yg menyentuh perasaan aku...adik betul2 ingin ikan berlima tu dalam idupnya...nnti ada rezeki kita dik...ikan yg ketiga tu ibu namakan adik kita yee,,,,setiap yg hilang pasti berganti...yg perlu kita sabar yee...



hajat tuk meniti pelangi yang tak kesampaian....





memang pada mulanya aku tak percaya ni hasil kerja tangan adik sendiri yang melakar dan mewarnakannya,,tapi mmg kenyataan tau...adik dah makin nampak bakat melukisnya berbanding dulu-dulu...ni lukisan semalam ..so arini dah antar kat cikgu..tema lukisan ni pemandangan rumah saya...tapi ada ke rupa umah kita dik...



12 comments:

oYa said...

bijok2 kaloh aku lukis katun hehehehe...cedih gak aku tgk lukisan adik tu miey..... mesti di windu kan..uwaaaaaaaaaaaaa

doa aku moga ko dpt lekat bb girl amin

Az Rina said...

wah, memang ade bakat melukis anak2 miey ni..bravo, hehehe..

LYaFRINA said...

waaaa... best tgk lukisan2 tu...
mmg comel.. msti banggakn...
x sabo nk tgu asya besar nk tgk hasil karya dia...

***>xpela... nanti ada rezeki.. adala ikan k-5 tu....

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

bagus bagus
ada bakat ni
hehe\
teringat plak zaman aku kecik2 dulu..macam ni ghupenya lukiasan aku...tapi rasanya sgt cantik kan kan kan???

alyyani said...

alahai best nye anak2 da pandai melukis. cantik2 pulak tu. patut frame ni! tp publish kat sini ok jugak. bak kata wak, tak kena gigit lipas :D

miemiey said...

0ya~tulaa...kejut gok aku tgk lukisan anak aku...ada bakat laa dari keras je tgnkan..aku pun dok berapa reti nukis ni....lukisan danial tu menyedihkan aku..aku rasa nak tepek je g ambik sarah nak bg anak main puasa2 tapi takdok daya aku....harap aku dapat bb girl gantikan sarah mesti keluarga aku ceria kembali...kadang2 aku nampak bayang anak aku main ngan dia...sedih mek..huhu....

miemiey said...

azrina~kl diasah lagi ni sah jadi pelukis komersial..hahaha....tapi anok aku nak jadi doktor...kl adik aku tya nak jadi apa..boleh gelak gila dgr jawapan dia nk jadi bomba...pe pe je laa..

miemiey said...

lya~sabar..sabar..pejam celik sekejap je..tguuuu...harap2 ada ikan ke lima tu....doakan laa...

miemiey said...

tinie~ko pandai lukis gak ke masa kecik..bagus..bagus..tapi mak kita dulu2 takde blog..kl ada mesti lukisan ko terpamer cam gini..hahaha...

miemiey said...

alyanni~nak frame cam ane..semuannya dah berjaya menambat hati ckigu tempek kat belakang kelas....kl simpan mesti kerik lipas..hahaha...

el said...

ya rabbi
anak2 ko ke yg lukis tu mie
lawo siotttt
bebakat
cantek2 haaa

miemiey said...

el~ye laa kak el..anok aku tu....ko nak tempah tak kak..leh laa aku kayo cepat..hahaha

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT