jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Thursday, January 14, 2010

Danga Bay JB

sambungan kisah semasa bercuti di jb..kali ni rancang nk pergi Danga Bay..dulu masa aku stay sini..tak de semua ni..dulu di panggil pantai lido..masa tu stimbot kat sini mmg mabeles sgt2 tapi sekarng dah tak nmpak cam ada,,,ingt dtg nk makn tu..paling rindu mee bandung singapore..kat sini tak de yg leh tandingi lagi...kat sini cam2 ada funfair,taman,restoran berserta karaoke..cam2 ada...ada keretapi bagi yg mals nk kayuh beskal leh naik keretapi..yg akan bawa kita ke seluruh danga bay..bg kami ..kami pilih nk naik beskal..lagi syokk rasanya..jom...jalan-jalan dulu...


apa yang menceriakan kami pada malam tu dapat kayuh beskal ni...mmg seronok sgt2..pasal yg tua2 ni dah lama tak kayuh beskal..yelaa kayuh masa kecik kan..tambahn pula beskal tu cam beca..beskal ni ada macam2  jenis mengikut jumlah org yg nak kayuh laa..yg ni mmg sesuai dgn kami yg ramai...ada juga yg lampu berkelip2..hon dan sebagainya..yg best di sewa selama 45 minit so leh round seluruh Danga Bay..mmg luas sgt kawasnnya..kat sini pun ada funfair yg kekal..bila2 masa pun leh dtg..kl di imbas kenangan tu rasa nk naik lagi...


berlatarbelakangkan pantai yg menjdi pemisah antara jb n singapore...dulu hubby aku keje kat sana laa...masa tu baru kahwin..sempat gak aku stay sana dlm 2 tahun..time bercuti ni jee laa nk romantik pon..qiqiqiqi...time ambik gambar je..hehehe...kat belakang tu ada byk kapal2 cam layar gitu...


yg romantik couple tu my bil n wifenya..tempoh hari p jb aku n family tumpang umah diorang laa..mekaceh cik idah yee atas layanan baik kamu sekeluarga.hehehe...daa sudah selesai setakat ni di Danga Bay...


9 comments:

ummumishkah said...

hepi jalan2 kan? dah lama tak sampai johor.. nak kena pi jugak ni! :)

LYaFRINA said...

waa... bestnyer g danga bay..
tringin nk g sana gak suatu ai nanti..
k.mi skarang duk mana???

miemiey said...

ummu~mmg best..miemiey lama gak tak g sana selama 8 taun kak tgglkan jb..akhirnya kesampaian gak tapi semuanya byk yg berubah..leh laa p nnti cuti..hehe

miemiey said...

lyafrina~best sgt..jom laa p..hehehe..kmi duk paka laa..umah mak kmi sebelah umah mak shida..sekat je..abg dia tu pokwe lama ..wakakakaka...tipu semata2..qiqiqi

oYa said...

nok g gok guuhuhuhuh

miemiey said...

meh ar kita merempit oya....kih..kih..kih...

el said...

ritu g konvo bil..smpt gak kami g danga bay...g tgk2 je jln2...ada jpe x kedai ekin...ada satu kedai dia kat situ..hikssss

miemiey said...

el~x prasaan la plak ..yer kerrr...rugi2...

辣炒年糕Blue said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT