jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Tuesday, April 13, 2010

Danish oh Danish

Danish:"ibu..ibu..ibu.."
cepat mari sekejap,ibu...
aku yang sedang leka di dapur
lalu berkata
Aku:"sekejap laa, ibu nak masak ni"
di dalam hati kecil ku tertanya2
apalah adik ni nak apa lak...
aku tahu adik sedang syok bermain game lam lappy
biasa lah adik tak leh ngok aku syok kat depan lappy
ada je dia nak itu ini..nak main game jee laaa..
aku pun kasi peluang jap
sbb nak masak
kih..kih..
kalau tak jgn harap aku kasi tau...
berlagak seorang ibu yang terlampau
sekali lagi adik memanggil aku
kali ni nampaknya adik hot pasal tadi aku tak pedulikan dia
aku
terus mendapatkan adik yang asyik memanggil jee
dan terkejut aku tengok
*
*
*
Danish:"ibu,tengok ni adik lukis kereta comel"
Aku:"cantiknya...pandai adik .adik tekan mana ni"

lagak adik yang pandai dan bangga diri sambil ngajar aku
Danish:"tekan sini bu..sini..sini..dan sini.."
HAHAHA...
aku gelak sampai nunggu dia siap kan lukisannya

sambil tekan sini situ menyiapkan lukisannya

akhirnya
Danish:"lawo dop kete ni bu"
Aku:"lawo..pandai adik,sape ni orang itam kurus kering"
Danish:"ibu lah...dan abah masa muda kurus lagi"
leni ibu gemok doh
Aku:kahhhhhh....kahhhhh...kahhhhh.
sendiri mau ingat lahhh...

aku dan abah ni??????

16 comments:

IbuHakimHaikal said...

Cerdiknya Danish..pandai melukis.. ;)

Siti said...

bijaknya..cantik la lukisan tu...

QuEeN Of 2 Heroes said...

hehehe....
pandai danish melukis... :)

LYaFRINA said...

waaa... hebat..
kratif.. mmg bbakat.. lukisan tu pon lawo j.. y bagusnya imiginasi danish tu...

so romantik ibu & ayah danish.. hehehehe

el said...

wei lawo danish lukis tu..takat aku pun lum pasti lg lawo cam tu.hehehe
kahhhhhhhh ayat anak x bleh bla..kurus dan gemok..cayalah danish hehehe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

kreatif nya nak ko eh, kalau aku , tak terfikir pun macamna blh lukis kereta tu


kelakar gambar masa muda kurus lidi
hahaha

~aSHa~ said...

wah caya danish...anak aunty pun nama danish gak...pun bijak (amin dan insyaAllah...harapan mama)

tapi mmg kreatif la si danish ni..kalo aunty sure body kete tak lurus..ahahaha..

eh tapi serius..mmg cnatik la dia lukis..bijak dan kreatif (lagi sekali puji)

leh jadi arkitek ni...harap ibu memberi sokongan..nampaknye danish ni ke arah arkitek (wah pandai plak mama mdm ni menilik ek)..ehehe

teruskan usaha ye danish...nanti leh ajar adik danish plak...

nanti kita jumpa time gathering ye..


miemiey, sori terpanjang plak...seronok la yu leh jaga anak sendiri...leh mendidik dia sendiri...seronok gak jd surirumah ni...

miemiey said...

ibu hakin haikal~mekaceh auntie...lukis org lidi senang jerk..hehehe

miemiey said...

siti~tu laa trekejut betul miemiey..tak sangka...

miemiey said...

nadia~mmg cantik kan nad...org lidi akak nak gelak tu..akak dia kata..

miemiey said...

lya~budak2 mmg kuat imiginasinya kan...apa lah lagi dalam fikirannya..

miemiey said...

el~tu laaa kak el..aku dia gemuk..kahhhhh.....banding lak zaman karat aku dulu...tu pun sbb dia tgk gambar aku dulu2..

miemiey said...

tiney~zaman aku muda dulu aku tak cukup makan..kahhhh

miemiey said...

kak asha~hehehe...mekaceh atas pujian...miemiey pun tak pandai lukis cam tu...sebenarnya dia nak jadi cikgu...hehehe....
kalau arkitek..bonus laa tu..insyallah kalau di izinkan tuhan dapat kita jupe kat gathering...

dyea irdina said...

mmg anak buah cik dah la ..cerdik betoiiiii...ish ish ish

miemiey said...

dyea~hah...kejut den...lama menghilang dah jupe kod kembali kee..selamat berblog kembali..

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT