jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Monday, April 19, 2010

di sebalik nama aku


salam pagi
apakah erti di sebalik nama kamu....
saja suka-suka




memang dari kecil lagi aku suka merajuk...masih ingt lagi kalau kemahuan aku tak di penuhi oleh ma dan ayah memang aku akan berkurung dalam bilik mendiamkan diri..selepas dah kahwin ni kadang kala hati merajuk tapi sampai beberapa minit aku ok kembali...rasa tak reti nak majuk lama2 dengan abang ..lagi pun kita semakin dewasa..merajuk ni kan sifat budak...kalau ada sedikit perasaan tu aku lebih suka mendiamkan diri dan tenangkan diri...sbb aku tahu aku merajuk pun takde sape yang pujuk...hehehe...last2 anak -anak aku yang pujuk aku...abang kalau tahu nak pujuk pun ajak jalan-jalan..kuar makan ,bergurau senda.....tapi aku tahu tu salah satu tektik nak aku tak marahkan dia..(cik abang kalau baca jangan mare)hihi..

tang ni memang aku setia..tidak pernah sesekali pun aku fikir nak curang..yang kita inginkan sebuah kebahagiaan dalam rumah tangga..walau andai kita di curangi kita tidak berhad untuk curang selagi bergelar isteri..sebaiknya cari jalan penyelesaian bukan menambahkan masalah kan..

aku tak reti sangat nak menilai perangai orang..kalau bab menilai perangai orang cik abang mmg pandai..entah macam mana sekillas abang tgk seseorang dia mmg dah tahu perangai orang tu,,menjaga perhubungan...mmg sampai hujung nyawa kita nak kan perkahwinan kekal kan..dan kalau boleh sekali je dalam hidup kita berkahwin..tapi semua tu takdir yang maha kuasa...apa yang boleh kita doakan dan harapkan agar kebahagiaan kekal dalam perhubungan..bukan suami isteri je..hubungan dengan ahli keluarga dan masyarakat perlu di jaga..
-: 
kenalan tak lah terlalu ramai sbb aku memang sedikit pendiam tapi bukan  bermakna aku aku berat mulut...kalau siapa yang kenal aku memang dia tahu aku bukan kategori yang sombong..
pemalu tak lah malu sgt kot...nak kat aku sopan santun jauh sekali hahaha...

mudah jatuh cinta.....ermmm kalau masa sekolah dulu memang mudah sebab masa tu remaja..pantang tengok yang handsome mmg mata ni terpandang..tapi sekadar pandang-pandang jeling-jeling je lahh..hahaha..tapi bila dah kahwin tidak lagi...dah cik abang dah ada nak buat apa cinta org lain lagi ...tu cari penyakit namanya

memang aku akui aku mudah terluka dan lambat pulih...dalam hidup aku memang aku pernah mengalami trauma..tapi biar lah rahsia..sampai sebulan lebih nak sembuh lebih2 lagi kehilangan orang yang kita sayang...mujur ada abang yang menenangkan aku...tapi sampai hari ini masih terluka lagi ..tapi kita perlu merelakannya agar melihat orang lain bahagia dan itu pengorbanan yang terbaik aku lakukan..

kalau orang nak pujuk bagi bunga adiah ke memang lah mudah di pujuk..tapi masalahnya cik abang kita tak pandai pujuk...hehehe..walau abang tak pandai pujuk tapi aku tahu kalau boleh hari2 dia nak aku gembira walau dalam keadaan susah sekali pun..

memang aku nekad selagi diri ini di cintai

kalau jaman2 cinta monyet tu dah tak bermakna nak ingat pun tapi andai dilukai oleh cik hubby memang terluka dan sukar nak di lupakan..10 tahun menyulam kasih sayang tak kan mudah aku nak lupakan...nama pun suami ...

9 comments:

IbuHakimHaikal said...

oooo...suke merajuk rupenye miemiey ni...puaslah cik abang nak pujuk ni...hehehe... ;)

Siti said...

mcm byk persamaan ngan siti..hehehe

miemiey said...

ibu hakimi haikal~tu jugak tapi masa tecik2 dulu..hehehe...kalau besar merajuk pon tak de
yg pujuk..hahaha..

siti~tang mana yag bayak sama tu ct..hehehe...

LYaFRINA said...

hehehehe...
yang huruf N & I... stuju sgt2...
sama spti diku ini!!

miemiey said...

lya~suka di pujuk ke nak di pujuk ke mudah merajuk tu...hehehehe....fain suka pujuk tak lya...nmpak lembut je muka mesti romantik kan...

~aSHa~ said...

sy byk huruf H.....RAMAI KENALAN DAN BERSUNGGUH2 BILA KERJA...

wah besar maknannye tu

Danial Dash dan Eva said...

hai mimiey

cutelah blog awak ni :) saya pun minat siti nurhaliza juga , samalah kita ya..

miemiey said...

danial dash eva~mekaceh ye..tak laa bese2 je..
wah kira dah bagus ni dapat kumpul peminat ct...

Redbloodsnow said...

suke majuk ea. sep sep ckit kak mie. kite serupe...hahahah :D

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT