jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Friday, August 07, 2009

bekpes ari ini

Apa laa aku nk buat dgn ubi keledek ni....sebenarnye jiran aku yg kasi semlm keledek ni...pepagi tadi aku rasa nk buat jemput2 ubi keledek.....lama daa rasa tak mkn ni..dlu2 masa tgl dgn mak mertua,mak selalu buat ni...bior hari ni aku yg bikin cendiri bg hubby aku mkn...senang je sbb semua resepi aku yg tak leh pakai ni main campak2 je...hehehe...ok kite tgk apa yang jadik yer,,,,bagi kekwn tak nk tgok tu ttup laa mata hang yerk~~~~~


ubi keledek tadi yg sudah aku basuh n dipotong, direndamkan dulu dengn air garam..nk kasi getah2 kat bdn ubi ni hilang...mcm ko org gak nk mandi kanss..nk sental2 dgn sabun,,,ubi ni pun tau juga....kotoran degil mesti di hapusskan!!!


kemudian,ubi keledek tadi mestilah dipotong dadu(tercekik plak besar2),dimasukkn ke dlm tepung gandum..di tambh sedikit garam n gaul sampai sebati dgn air.....senang saje nk buat ni.....(aku rasa dh berjuta member blogger ni yg dh tau buat ni)hahaha.....



 selepas sebati  ramuan tadi tu dikacau ..tak sabor2 aku terus je menggorengnya....jap lagi naik laa bau n wrna bertukau kuning sooo bleh laa angkat..jgn ko bior rentung plop...(takut jugk masa snap td,bimbg hp aku jatuh dlm myk ni,,hihi,,,)nnti x leh laa aku nk berblog lagi...huhuhu...


hah!!!sudah siap jemput ubi ku ini....jom,, apa lagi mai laa mkn panas2 ni...nnti sejuk tak sodap pulak..cicah dgn sos cili tu tuk menambahkan lagi rasa pedasnye....ini saje laa santapan kami bekpes tadi...


kopi panas yang betul2 kawwwwwwwww!!!!!berasap tu lagi...dijamu di pagi hari bagi menghilangkn rasa mengantuk ku ini.....tengahari plan nk masak sotong tapi malas nk snap sbb ari tu daa buat n3 sotong...(bimbang kot member2 keboringan plak)ok sampai di sini dlu....


4 comments:

QuEeN Of 2 Heroes said...

bestnye...sempat wat bekpes pg2.....
kalo sy xdenye sempat...
dpt bkr roti pun jd... :p

CuTeMiUt78 said...

wah.. sedapnya.. nak sikit.. pos sini aarrr

alyyani said...

sedap nye kak... rajin la akak ni. :D

miemiey said...

queen 2 heroes~sempat sbb sya housewife..ank2 saya pun mkn roti bkar p skolah cuma cik hubby je kene buat food yg berat ckit..lotih tu mmg lotih tapi bila
tgk hubby mkn pent trus ilg..

cutemiut~nak???ambik laa...nnti saya poskan..hihi...

alyyani~sedap ke??simple je jeput tuu...bese rrr cuti2 buat2 rajin kit...nnti cik hubby mare...

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT