jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Sunday, August 23, 2009

juadah berbuka dan sahur

haa...kat bawah ni adalah juadah berbuka puasa dan sahur kami sekeluarga semalam...aku masak ckit je walaupun korang nampak byk..qiqiqiqi..tapi gulai ayam tu aku masak byk sampai kesahur aku panaskan yg ni je.....kl diikutkan si Ayie ni nk makn nasi minyak..ciannya dia..separuh hari dh pose letih aku tgk..tapi alhamdulilah ayi pose penuh semlm,,si adik baru start arini sebab semlm dia taknak bgun sahur,dah tengahhari tak tahn lapar terus minta nasi ngn aku...kasihan juga aku tgk Danish bila time aku suapkan roti Maisarah,dia tgk semacam je..dia siap tya nape Sarah tak puasa?Aku jawab cam ane adik nk pose ,adik tecik lagi..puting pun tak boleh ilang..cucu lagi..qiqiqiqi..mujur dia faham...harap2 sampai ke petang Danish dpt bertahan...aku bukan apa cuma nk melatih anak2 berpuasa,kl dah besar susahlah nk ajarkan...okiss meh tgk juadah berbuka puasa kami semlm..tgh2hari ni jgn korang terliur plak..qiqiqi

*

**

***

****

gulai ayam peberet hubbyku...kl mkan ni sampai menjilat jarilah cik hubby ni...qiqiqi...ini merupakan menu utama kami smlm tuk berbuka dan sahur juga...yg lain kat bawah tu aku buat ckit je...hanya tuk berbuka..tak nak membazir ..alhamdulilah sapu bersih semuanya...semuanya berasaskan ayam.........


sup ayam for my son...aku buat ckit je ni...membazir plak tak habiskan..


rendang ayam pes kari(belum raya daa ada rendang)


kobis goreng kicap


ice-cream for my son..aku pun nak jugak..hihi..


air tebu ais, peberet hubby


soya ais yg hubby beli tuk aku..


*********************************


FADHILAT  SOLAT  TARAWIH  PADA  BULAN  RAMADHAN 
~Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga

Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.~JOM SOLAT~


6 comments:

miemiey said...

welcome..test-test..huhuhu

yoro okino said...

aduh akak...
tengok time petang mcm nie..
meleleh..wat rusuhan terus perut..huhuh

sis_nita said...

waaa.. akak pon mmg suka air tebu taw.. tapi laaa ni tak blehh nak minum.. takot semput..

dik..

tak lehh yerr widget tuhh.. hmmm.. nnti2 akak tulun wat tutorial yerr..

sis_nita said...

okehhhh dik.. akak dah wat tutorial tuk komen tuhh.. sila laa bertandang ke blog akak yerr..

miemiey said...

sis nita~thank yer akak...

Roslina said...

hai...slamat berpuasa.n camat myambut ramadhan..

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT