jangan lupa klik tau>>fun n enjoy>>

Thursday, August 06, 2009

H1N1..amat membimbangkan ku!!!!

Si AYIE telah menyahut seruan sekolahnye tuk pakai topeng penutup ni.....harap2 sekolah ayie bebas dari penyakit H1N1...."sampai berduri rambut Ayie... semangat kental tu"!!!


adik yang turut sama nk tiru abang Ayie pakai mask ni....sampai kat sekolah die jadik ikutan budak2 pakai sama..bagus laa adik bagi tauladan yg baik kat kawan2...pic ni pagi tadi aku snap masa adik nak p sekolah....


Sarah tak nak pakai topeng cam abang2 ke????kalau pakai jugak jawbnya boleh ke sarah nk bernafas????kot2 semput plop,,,~kans mama kata bu dera adik ni~kl adik pakai aku agk  sampai ke mata laa..


~AKU YANG MAKIN TAKUT~

Salam kekawan semua.....hari ini aku nk berkongsi cerita tentang penyakit berjangkit yang semakin menular dan meningkat di negara kita..penyakit yang aku maksudkan influenzaA(H1N1)..ADUSSS!!!mendengar nama penyakit ni pun aku dh rasa takut..apatah lagi penyakit ni dah merebak kat sekitar TERENGGANU...baru2 ni byak sekolah ditutup seminggu, akibat ada pelajar yg membawa virus H1N1 ni... antaranya UITM DUNGUN,POLITEKNIK SULTAN MIZAN,DLL...(mengambil masa setengh jam je dri umh aku ke situ)takut!takut!dua hari lepas, pihak sekolah ank2 aku telah mengambil langkah berjaga2 tuk memastikan pelajar sekolah memakai topeng  supaya sekolah ank aku bersih dan bebas dari penyakit ni...sbbnya ada sekolah kat paka juga telah dijangkiti H1N1 tetapi sekolah lain laa(aku tak pasti sekolah mana)YA ALLAH!!!kau selamt kan lah bumi ku ini dari penyakit ni...buat masa ni sekolah ank aku tu masih selamat....dan tiada lagi pelajar yg membawa H1N1...ALHAMDULILAH,,,aku tengok bukan main lagi anak aku si Ayie bersemangt nk pakai topeng ni...adik pula pun ikut sama nk pakai topeng(padahal kat pasti tu x de cikgu suh pakai,tapi sejak si DANISH pakai topeng ni ..ramai plak budk2 ikut serta pakai juga)cuma aku nk pesan kat kekawan semua, jaga lah kebersihan...basuh tgn dulu sebelum makan...gunakan tisu semasa batuk n bersin(bagi yg batuk n selsema~ buang terus tisu kedlm tong sampah) byk lagi lah cara nk atasi jadik ko org rajin2 kan diri cari dlm tenet...huhuhu...kl ada yg terkene gejala seperti demam,batuk,susah bernafas,sakit badan,sakit kepala,sakit tekak, cepat2 laa pi hospitalll sebelum parah....cukup sampai kat cni...aku da naik takut je...aku cuma berharap agar kita semua selamt dari penyakit H1N1 NI...YA ALLAH, KAU PELIHARAKANLAH KELUARGA KU..TERUTAMA ANK2 KU.....AMIN...

4 comments:

mummy teha said...

eeee takotnyeeeeeeee!seyes daku pon takotlaaa!kan,mudah2han cepatla terhapus penyakit ni!

Mama-Danish & Sarah said...

sungguh encem doktor2 ngan mask tu....

kalo bagi sarah mesti dia bukak balik topeng tu...

dia tak takut ke tgk abang2 pakai camtu?

alyyani said...

budak2 da start pakai. kite yg parent pun bila kua kena mula pakai ye.. :)

miemiey said...

mummy teha~tul 3x mmg takut sungguh!jantung duk berdebr je time ank2 pi sekolah...harap2 penyakit ni akan terhapus suatu hari nnti juga..sama2 kita doakn ye..kat sana ada tak kak teha h1n1?

mama sarah~memang encem doktor2 ni..nk p bedah orng tu...kl bgi sarah bukn setakt bukak mama,kot2 die mkn..ingtkan roti...sarah tak tkut mama...die cengeh ada laa time abg2 pakai..tgk tu tgn dlm pic tuu tgn duk kapai2 je nk ambik..hehehe

alyyani~mmg saya duk pk juga cam tu tapi tulaa x de plak parent yg pakai...agknye saya kene start pakai dlu bru ada yg follow...

CONTEST@GIVEAWAY                                       LAYOUT